Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Måndag

Av Tiny - 22 augusti 2011 18:58

Har varit och fixat naglarna och lite sånt i dag, piggar upp.


Har ätit ca 2000 kcal om dagen i tio dagar i sträck nu, innan det hade jag precis kommit ner till 57 kg, nu är jag uppe på 59 kg igen. Så i dag börjar matchen, på nytt. 4 kg kvar till mitt delmål 55 kg.


  • Tänker lägga mig på ca 1000 kcal per dag igen, i bland mindre, i bland mer. Men absolut MAX 1100 kcal per dag. Det funkar för mig, det vet jag, eftersom jag fullständigt rasade i vikt innan jag hamnade i någon slags matkoma och åt massor i tio dagar. (Gav nästan upp, vet inte vad som flög i mig). Jag klarar mig i alla fall bra och håller mig skärpt på jobbet (ett måste i mitt arbete då jag är lite av en arbetsnarkoman).
  • Har gått ner 9 kg sedan jag införde min 1000-kalorigräns. Gått från strl 31 till strl 27 i jeans. (Strl 24 kommer att vara en dröm när de går på!).
  • Jag går minst 30 minuter PW varje dag, oftast slutar det på 1h och 10 min på Runkeeper-appen, när jag väl börjar gå finns ingen hejd på mig. Men minsta minimigränsen är alltså 30 minuter. Alltid rejält tempo!
  • Dricka massor med vatten. Läsk, saft (Fun light OK) och andra kaloririka drycker är strictly forbidden.
  • Ska försöka dra ner på kolhydraterna så gott det går. Inleder härmed totalförbud på vitt bröd, ris och pasta till att börja med.
 
 
V

V

9 september 2011 15:00

Hej!

Jag har precis haft en sån period. Vägde 58 helt plötsligt nu efter sommaren och tog tag i det. Jag gick ner till 56.8 och då gick min våg sönder och var trasig i 1,5-2veckor... när jag ställde mig på den sen igen nu i förrgår(?) vägde jag 59kg. Jag har aldrig vägt så mycket innan, men nu är jag back on track och ska äta 1000kcal om dagen och träna sönder! :D

Går allt bra för dig? fin blogg!
V

http://vwillmakeit.blogg.se

Tiny

12 september 2011 13:31

Händer alla någon gång verkar det som, fy fan för det. Men som sagt, back on track!:)

Det går okej, håller mig under 1000-gränsen varje dag, men det är ofta det slutar på typ 950, förr brukade jag snitta på typ 500 varannan dag och resten närmare 1000, har varit tokhungrig nu verkligen, men det brukar man ju vänja bort till slut, när kroppen fattar att det är 1000 kcal per dag som gäller ;)

Har precis köpt mig en ny dator, min förra pajade och lånedatorn var verkligen helkonstig, jag som var så pepp på bloggen har inte kunnat blogga ett skit typ. Men nu så ska väl allt äntligen rulla på!

Och tack detsamma förresten, kommer lätt följa dig :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tiny - 14 januari 2012 16:35

Hey guys..   Längesedan jag uppdaterade min lilla blogg här.. Men som ni säkert redan förstått så har jag sabbat det ganska rejält för mig. Inte gått ner något under slutet av 2011, bara upp upp upp. Vågen står på 61,9 nu för tiden. Jag har gjort...

Av Tiny - 28 november 2011 13:37

Hej!Tänkte bara slänga in ett inlägg lite snabbt om en grej jag testade i morse som blev riktigt bra! Nu i juletider är det riktigt trevligt att blanda i kanel i chokladpulver-shaken! Prova! Smakar riktigt juligt och gott och kanel sägs ju hjälpa til...

Av Tiny - 21 november 2011 23:28

Och jag är igång!   Hamnat på ca 550 kcal i dag då jag enbart druckit pulvershakes. Naturdiets Blueberry Vanilla var riktigt god! Får se hur länge jag har gott mod, haha. Första dagarna på pulver brukar gå lätt, men sedan blir det nog jävligt tuf...

Av Tiny - 17 november 2011 18:34

Waaah... Fan. Det går dåligt för mig just nu. Jag förstör för mig själv. Har helt plötsligt noll motivation! Har haft världens flyt i två veckor och så bara dör allt engagemang! Måste verkligen ta mig själv i kragen. Har säkert gått upp allt jag gått...

Av Tiny - 14 november 2011 00:27

Haft sjukt mycket i skolan, har även varit borta på en liten klassgrej fredag-lördag, varit ute i skogen i en stuga och haft kul typ, lekt massa lekar, festat, gjort samarbetsövningar, har varit riktigt roligt faktiskt. Fredagen gick bra, hamnade på ...

Ovido - Quiz & Flashcards