Alla inlägg under oktober 2011

Av Tiny - 31 oktober 2011 21:13

Av Tiny - 31 oktober 2011 15:10

Kan också passa på att tipsa om att ÖoB har kampanj på Nutrilett Bars den här veckan, till och med onsdag! 3 bars för 30 kr, ganska billigt alltså med tanke på att de vanligtvis kostar 15-20 kr styck annars. Så ni som diggar de produkterna får rusa till närmsta ÖoB :) Finns dock bara i smakerna Premium dark chocolate (supergod) och Peanut and cranberry.


Jag gillar dem i alla fall och tycker att de är bra som ett litet mellanmål när man är så där irriterande småsugen på choklad, fast jag tycker att en halv räcker åt gången. De mättar tillsammans med ett glas vatten ganska bra och stillar det värsta suget.

Av Tiny - 31 oktober 2011 14:30

Varit ute på en pw i en timme i morse. Ska jobba i kväll så måste fundera ut hur jag ska göra med maten, det går så mycket bättre när jag planerar hur jag ska äta, har verkligen underskattat planering förut, tänkt att jag har ju så dålig självdiciplin så jag äter ju i alla fall inte som jag bestämt och sen har jag inte ens gett planen en chans. Men det funkar ju visste! I alla fall för mig, alla är vi olika och har olika framgångskoncept.


Sitter och dricker en shake nu, gjord på pulvret jag beställde från Gymgrossisten, gott faktiskt! Mättar mycket bättre än Naturdiet- och Nutrilettpulvrena! Men det här innehåller ju mer protein vilket är bättre, protein bidrar ju till att vi känner en längre mättnadskänsla, kroppen har heller inte särskilt svårt att bryta ner protein. Dock innehåller det även mer kalorier. Enligt doseringen så ska man blanda 46g pulver med 2 dl vatten eller mjölk. Jag kör på vatten. Det blir ändå 170 kcal per shake med vatten. Men det är väldigt mättande och man står sig länge på det. Jag kör dock på 30g pulver och drygt en och en halv dl vatten, det blir ca 111 kcal, vilket jag tycker är helt okej, det är ju vad Naturdiet och Nutrilett ligger på. Kanske provar att blanda med Lättmjölk någon gång före eller efter jag gymmat. Jag valde jordgubssmaken, såg nu att det var mindre kalorier i chokladsmaken, kanske får bli den nästa gång då, om jag gillar det här i längden. Jordgubb= 370 kcal/100g pulver, Choklad= 321 kcal/100g pulver.


Länk till produkten och Gymgrossisten där jag köpte det, där kan ni även läsa mer: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/maltidsersattare/complete-diet-new-formula-1-kg  

Av Tiny - 30 oktober 2011 21:46

Här har ni knäckebrödet jag brukar äta nu för tiden, självklart står man sig inte riktigt lika länge på dessa som man gör på ett rejält knäckebröd som typ Wasa Sport, men jag gillar de här, lägger man på någon skiva skinka, lite Keso och typ gurka, paprika eller tomat så blir det faktiskt något som i alla fall jag både älskar att äta och står mig hyfsat bra på!


Den gröna med vete innehåller 25 kcal/skiva och den lila med 7 flerkorn innehåller 20 kcal/skiva. Båda är väldigt goda tycker jag.


 

Av Tiny - 30 oktober 2011 21:28


Är uppe i 730 kcal. Får nog bli bra så. Kvällarna är mina värsta "viktfällor", jag blir alltid sugen på massa onyttigt skit, eller bara allmänt småhungrig liksom, jävligt jobbigt att dras med och försöka behärska. Men det går hyfsat. Brukar försöka äta mest frukt och sånt om kvällarna och inte så svårsmälta saker, så typ Varma koppen, en välspädd Naturdiet-shake eller lite Aprikoskräm light. 


Tänkte dela med mig av något som jag brukar göra som godis-substitut. Jelly Crystals, brukar köpa dem på Willys för ca 6 kr, ganska billigt alltså. En förpackning innehåller en påse med pulver som du blandar ut med vatten (läs på förpackningen hur du ska göra, viktigt) och sedan låter stelna ett par timmar i kylen i små formar, men lossar gelen genom att sänka ner formarna försiktigt i hett vatten och stjälpa upp gelen på ett litet fat, eller skål eller vad man nu vill äta den ur/på. Som man kanske ser på bilden så innehåller en Jelly Crystal-portion 58 kcal, om man följt förpackningens rekommendationer att fördela satsen på fem formar, men jag brukar dela upp den på minst 6 stycken, en mindre Jelly-grej räcker gott och väl för att stilla det värsta sockersuget tycker jag. Säg att du delar gelen på 7 formar (ta bakformar i aluminium eller vad sjutton ni nu kan tänkas ha hemma i köken) så blir det ca 41 kcal per portion, överkomligt i mina ögon för att stilla godissuget i bland! Man kan även lägga ner lite valfria bär i formarna innan gelen stelnat helt :) Står på förpackningen att man kan addera lite saft om man vill också, men jag tycker de smakar gott som de är så det brukar jag låta bli.


Så här ser förpackningen ut och smaker finns i Apelsin, Jordgubb och Hallon. 

Av Tiny - 30 oktober 2011 12:42

I fredags hade jag min äta-vad-jag-vill-dag, som jag egentligen hade velat ta på lördagen, men efter lite fail kände jag att jag fick ta min ätardag på fredagen som straff och kompensation. Vet inte ens vad jag hamnade på kalorimässigt, men kanske mellan 2000 och 2500.


I går gick det bra, drack lite vin med några vänner på kvällen och landade allt som allt på ca 1150 kcal, hade inte hunnit med någon pw eller träning, men hade städat hela lägenheten grundligt och farit rint i flera timmar och dammat, dammsugit och klättrat på stegar och skrubbat och haft mig, var helt svettig när jag var klar, lite småträning får vi räkna det som.


I dag ska jag ut på en lång pw senare, sitter och dricker en Wasa smoothie nu, den lila med hallon och blåbär är väldigt god faktiskt, 125 kcal per flaska, lite lagom till frukost när man inte har så mycket till aptit.


Ställde mig på vågen i morse också, kunde inte låta bli, jag måste ha ett kvitto på min viktminskning. 60,7 kg. I söndags stod vågen på 62,7 kg, på morgonen. Jag vet att det mest bara är vätska och så, men skönt att det i alla fall hänt något. Är så peppad! Om vågen står på 60,0 kg nästa söndag gör mig ingenting egentligen, 2 kg på två veckor är okej för mig, eftersom jag inte är direkt gravt överviktig gör min kropp sig inte av med kilon hur lätt som helst. Får ju ha i åtanke angående i dag att jag drack vin i går kväll, alkohol= vätskedrivande. Sen var det på tom magen jag ställde mig på vågen.


MEN, i alla fall ett minus där, wooppa!

Av Tiny - 27 oktober 2011 23:56

Har haft fullt upp hela dagen, inte ens hunnit vare sig känna att jag är hungrig eller äta. Det var effektivt minsann..


Har ätit cirka 670 kcal i dag. En pw på 30 minuter är det enda jag hunnit med, men har farit runt fram och tillbaka och knappt suttit ner en minut på jobbet i dag, så det kanske kan få täcka upp för att det bara blev en halvtimmes pw i dag.


I morgon har jag inte lika mycket att göra, men ska ut på en tidig pw i alla fall.

Av Tiny - 27 oktober 2011 11:02

Ska snart göra mig i ordning och dra till jobbet, är ett ganska kort pass i dag, är laddad för en skön pw varvad med lite joggning i dag! Samtidigt är aptiten inte på topp, så det blir nog mest frukt och Naturdietshakes i dag, var ett tag sedan jag drack dem nu, är faktiskt sugen på en.


Och så kom paketet från Gymgrossisten i dag! Kul! Riktigt snabb leverans. Beställlde även en shaker, har inte haft en sån här förut utan bara de där vanliga man hittar på Ica och Coop som man väl egentligen ska mixa soppbaser och redningar i, den här är ju mycket coolare haha. Den har två fack som man skruvar på undertill om man till exempel inte vill skaka ihop shaken innan passet, då förvarar man pulvret i ett av extrafacken. Eller så kanske man har kosttillskott, lite skivad frukt eller något med sig, då är facken perfekta. Enda nackdelen är att shakern blir typ tre meter lång när man skruvar på alla fack, men jag tar inga prestationshöjande tabletter eller något sånt jag behöver ta med mig till gymmet, så det räcker nog med att ha den som den är, alldeles lagom storlek då :) Ja där fick ni en novell om min shaker också.

     


Ska dricka upp mitt heta citronvatten och sedan köra i gång med dagen och jobbet, hoppas ni får en fin dag allihop :)

Ovido - Quiz & Flashcards