Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Ny vecka! Nya tag. Tips om mitt diet-pulver.

Av Tiny - 31 oktober 2011 14:30

Varit ute på en pw i en timme i morse. Ska jobba i kväll så måste fundera ut hur jag ska göra med maten, det går så mycket bättre när jag planerar hur jag ska äta, har verkligen underskattat planering förut, tänkt att jag har ju så dålig självdiciplin så jag äter ju i alla fall inte som jag bestämt och sen har jag inte ens gett planen en chans. Men det funkar ju visste! I alla fall för mig, alla är vi olika och har olika framgångskoncept.


Sitter och dricker en shake nu, gjord på pulvret jag beställde från Gymgrossisten, gott faktiskt! Mättar mycket bättre än Naturdiet- och Nutrilettpulvrena! Men det här innehåller ju mer protein vilket är bättre, protein bidrar ju till att vi känner en längre mättnadskänsla, kroppen har heller inte särskilt svårt att bryta ner protein. Dock innehåller det även mer kalorier. Enligt doseringen så ska man blanda 46g pulver med 2 dl vatten eller mjölk. Jag kör på vatten. Det blir ändå 170 kcal per shake med vatten. Men det är väldigt mättande och man står sig länge på det. Jag kör dock på 30g pulver och drygt en och en halv dl vatten, det blir ca 111 kcal, vilket jag tycker är helt okej, det är ju vad Naturdiet och Nutrilett ligger på. Kanske provar att blanda med Lättmjölk någon gång före eller efter jag gymmat. Jag valde jordgubssmaken, såg nu att det var mindre kalorier i chokladsmaken, kanske får bli den nästa gång då, om jag gillar det här i längden. Jordgubb= 370 kcal/100g pulver, Choklad= 321 kcal/100g pulver.


Länk till produkten och Gymgrossisten där jag köpte det, där kan ni även läsa mer: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/maltidsersattare/complete-diet-new-formula-1-kg  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tiny - 14 januari 2012 16:35

Hey guys..   Längesedan jag uppdaterade min lilla blogg här.. Men som ni säkert redan förstått så har jag sabbat det ganska rejält för mig. Inte gått ner något under slutet av 2011, bara upp upp upp. Vågen står på 61,9 nu för tiden. Jag har gjort...

Av Tiny - 28 november 2011 13:37

Hej!Tänkte bara slänga in ett inlägg lite snabbt om en grej jag testade i morse som blev riktigt bra! Nu i juletider är det riktigt trevligt att blanda i kanel i chokladpulver-shaken! Prova! Smakar riktigt juligt och gott och kanel sägs ju hjälpa til...

Av Tiny - 21 november 2011 23:28

Och jag är igång!   Hamnat på ca 550 kcal i dag då jag enbart druckit pulvershakes. Naturdiets Blueberry Vanilla var riktigt god! Får se hur länge jag har gott mod, haha. Första dagarna på pulver brukar gå lätt, men sedan blir det nog jävligt tuf...

Av Tiny - 17 november 2011 18:34

Waaah... Fan. Det går dåligt för mig just nu. Jag förstör för mig själv. Har helt plötsligt noll motivation! Har haft världens flyt i två veckor och så bara dör allt engagemang! Måste verkligen ta mig själv i kragen. Har säkert gått upp allt jag gått...

Av Tiny - 14 november 2011 00:27

Haft sjukt mycket i skolan, har även varit borta på en liten klassgrej fredag-lördag, varit ute i skogen i en stuga och haft kul typ, lekt massa lekar, festat, gjort samarbetsövningar, har varit riktigt roligt faktiskt. Fredagen gick bra, hamnade på ...

Ovido - Quiz & Flashcards