Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Söndag v. 43

Av Tiny - 30 oktober 2011 21:28


Är uppe i 730 kcal. Får nog bli bra så. Kvällarna är mina värsta "viktfällor", jag blir alltid sugen på massa onyttigt skit, eller bara allmänt småhungrig liksom, jävligt jobbigt att dras med och försöka behärska. Men det går hyfsat. Brukar försöka äta mest frukt och sånt om kvällarna och inte så svårsmälta saker, så typ Varma koppen, en välspädd Naturdiet-shake eller lite Aprikoskräm light. 


Tänkte dela med mig av något som jag brukar göra som godis-substitut. Jelly Crystals, brukar köpa dem på Willys för ca 6 kr, ganska billigt alltså. En förpackning innehåller en påse med pulver som du blandar ut med vatten (läs på förpackningen hur du ska göra, viktigt) och sedan låter stelna ett par timmar i kylen i små formar, men lossar gelen genom att sänka ner formarna försiktigt i hett vatten och stjälpa upp gelen på ett litet fat, eller skål eller vad man nu vill äta den ur/på. Som man kanske ser på bilden så innehåller en Jelly Crystal-portion 58 kcal, om man följt förpackningens rekommendationer att fördela satsen på fem formar, men jag brukar dela upp den på minst 6 stycken, en mindre Jelly-grej räcker gott och väl för att stilla det värsta sockersuget tycker jag. Säg att du delar gelen på 7 formar (ta bakformar i aluminium eller vad sjutton ni nu kan tänkas ha hemma i köken) så blir det ca 41 kcal per portion, överkomligt i mina ögon för att stilla godissuget i bland! Man kan även lägga ner lite valfria bär i formarna innan gelen stelnat helt :) Står på förpackningen att man kan addera lite saft om man vill också, men jag tycker de smakar gott som de är så det brukar jag låta bli.


Så här ser förpackningen ut och smaker finns i Apelsin, Jordgubb och Hallon. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tiny - 14 januari 2012 16:35

Hey guys..   Längesedan jag uppdaterade min lilla blogg här.. Men som ni säkert redan förstått så har jag sabbat det ganska rejält för mig. Inte gått ner något under slutet av 2011, bara upp upp upp. Vågen står på 61,9 nu för tiden. Jag har gjort...

Av Tiny - 28 november 2011 13:37

Hej!Tänkte bara slänga in ett inlägg lite snabbt om en grej jag testade i morse som blev riktigt bra! Nu i juletider är det riktigt trevligt att blanda i kanel i chokladpulver-shaken! Prova! Smakar riktigt juligt och gott och kanel sägs ju hjälpa til...

Av Tiny - 21 november 2011 23:28

Och jag är igång!   Hamnat på ca 550 kcal i dag då jag enbart druckit pulvershakes. Naturdiets Blueberry Vanilla var riktigt god! Får se hur länge jag har gott mod, haha. Första dagarna på pulver brukar gå lätt, men sedan blir det nog jävligt tuf...

Av Tiny - 17 november 2011 18:34

Waaah... Fan. Det går dåligt för mig just nu. Jag förstör för mig själv. Har helt plötsligt noll motivation! Har haft världens flyt i två veckor och så bara dör allt engagemang! Måste verkligen ta mig själv i kragen. Har säkert gått upp allt jag gått...

Av Tiny - 14 november 2011 00:27

Haft sjukt mycket i skolan, har även varit borta på en liten klassgrej fredag-lördag, varit ute i skogen i en stuga och haft kul typ, lekt massa lekar, festat, gjort samarbetsövningar, har varit riktigt roligt faktiskt. Fredagen gick bra, hamnade på ...

Ovido - Quiz & Flashcards